logo
شکست سارا و دارای ایرانی با ورود سارا و دارای چینی به بازار
تاریخ انتشار: 19 آگوست ماه 19 

شکست سارا و دارای ایرانی با ورود سارا و دارای چینی به بازار

رئیس اتحادیه لوازم التحریر و نوشت‌افزار ایران در گفتگو با خبرگزارى تسنيم، از شكست “کاراکترهای سارا و دارا” بخاطر ورود اقلام چینی کم کیفیت با طرح این دو کاراکتر سخن گفت.

موسى فرزانيان با بیان اینکه ممنوعیت واردات اقلام فانتزی و لوکس به کاهش لوازم التحریر با نمادهای غربی نطیر “باربی” در بازار کشور منجر شده، به بحث تولیدات داخلی پرداخت و گفت: «در چند سال گذشته با ورود کاراکترهای دارا و سارا و حمایت‌های انجام گرفته از طریق تمام دستگاه‌ها، شاهد بودیم که این کاراکترهای ایرانی به قدری برای کودکان و نوجوانان جذاب شده بود، که نماد دارا و سارا، ۷۰ درصد بازار لوازم التحریر دانش آموزی را در قُرُق خودش درآورده بود و تولید دفاتر مشق، کیف و سایر این اقلام با تصویر دارا و سارا به قدری سودآور بود که تولیدکنندگان کشور به هیچ وجه حاضر نبودند به جای این کاراکترها، کارکترهای دیگری حتی کاراکتر باربی را روی تولیداتشان چاپ کنند.»

به گفته او “برخی سودجویی‌ها” نگاه مردم را تغییر داد. او به عنوان مثال به این موضوع اشاره کرد که “برخی از واردکنندگان اقدام به سفارش تولید لوازم التحریر دانش آموزی به تولیدکنندگان چینی دادند.” فرزانیان “بی‌کیفیت” بودن این محصولات را علت کم‌رنگ شدن استقبال خانواده‌ها از اقلام مختلف با طرح این کاراکترها دانست.

  photo_2019-08-19_12-31-07